Właśnie gramy

Tytuł

Wykonawca


Relacja z Festiwalu Sztuki Cyfrowej SHAKE 2021

Autorstwana 28 listopada 2021

W dniu 27 listopada 2021 roku miałem przyjemność odwiedzić Festiwal Sztuki Cyfrowej SHAKE, który odbył się w Krakowskim Parku Technologicznym. Jako że jestem pasjonatem nowych mediów, to ucieszyłem się, że UJOT FM otrzymał zaproszenie na to wydarzenie. Moja wejściówka skupiała się przede wszystkim na możliwości uczestnictwa w kilku prelekcjach, dotyczących przeróżnych zagadnień, głównie praktycznych – związanych z tworzeniem nowych mediów w sferze audiowizualnej. 

Podczas prelekcji uczestnicy mogli dowiedzieć się m.in. o procesie tworzenia outra do gry Ghostrunner, a prowadzący prelekcję pokazywał, w jaki sposób on i jego zespół przygotowali filmik do tego projektu. Podobało mi się, że poza suchymi frazesami ukazane były kolejne kroki budowy kadrów oraz grafik, co sprawiło, że pasjonaci tematu po zakończeniu wydarzenia z pewnością wykorzystają zdobytą wiedzę. Tu warto dodać, że ogółem event ten skierowany był bardziej do twórców zajmujących się zawodowo tematem grafiki, aniżeli pasjonatów sztuki. Dla mnie – gościa zainteresowanego tworzeniem gier wideo w kwestii głównie narracji i designu – była to jednak ciekawa lekcja tego, jak wygląda praca potencjalnych współpracowników, gdybym zajął się już gamedev’em na poważnie, tzn. po zakończeniu studiów.

Najbardziej do gustu przypadł mi wykład o Sound Designie w Cyberpunku 2077, na którym twórca gry skupiony na przygotowaniu dźwięków pojazdów do tej produkcji opowiadał o całym procesie tworzenia nagrań i ich miksowaniu. Spodobał mi się on, gdyż zabawa dźwiękami naturalnie kojarzy mi się z radiem, a w UJOT FM gdzieś tam trochę się nimi bawiłem. Dodatkowo design to moja działka, więc jej mniej znany odłam sprawił, że dowiedziałem się czegoś nowego i dziś pisząc ten tekst, słysząc rozmaite dźwięki, zastanawiam się, jak stworzyć soczysty dźwięk miecza, gdybym postanowił budżetowo nagrać rurę odkurzacza uderzającą w krzesło. 

Na uczestników wydarzenia czekały też mini-wystawy pomiędzy prelekcjami oraz warsztaty, dzięki którym twórcy graficzni mogli rozwinąć swoje kompetencje. Wydarzenie SHAKE było też doskonałym miejscem do rozwoju branżowych znajomości, co też zaobserwowałem po luźnej atmosferze spotkania, charakterystycznej dla branży kreatywnej.

Podsumowując, powiem Wam, że z czystym sercem polecić mogę Festiwal Sztuki Cyfrowej SHAKE na przyszłość, zwłaszcza gdy tworzycie graficzne rzeczy, bądź chcecie zainteresować się tematem. Jego odwiedzenie jest też dobrym pomysłem, jeżeli interesujecie się szeroko pojętymi nowymi mediami, także pod innym względem niż graficznym. W tym przypadku SHAKE pozwoli Wam na lepsze poznanie specyfiki pracy grafików, animatorów itp., co umożliwi Wam lepsze zrozumienie koleżanek i kolegów pracujących w ten sposób przy dowolnym projekcie kreatywnym.

Radosław Syguła

Kulturalnie przez gry 


Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Do jej poprawnego działania wymagana jest akceptacja. Polityka cookies

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close